Yolda Olmak, Yolcu Olmak…

Yolculuk yapmayı sever misiniz? Bilmediğim bir yere yolculuk yapmak, o yerdeki yenilikleri keşfetmek bana çocukluğumdan beri bilmediğim bir sebepten ötürü çok büyük keyif ve heyecan veriyor. Bu yüzden her uygun zaman bulduğumda; yeni bir yolculuğa çıkmak için fırsat kollarım. Bu yazımda sizinle benim için büyük anlamlar barındıran “yolda olmayı, yolcu olmayı” ve bu durumun bana hissettirdiklerini paylaşmak istiyorum. Yazının konseptine uygun olarak da bu yazıyı gene bir yolculuk halinde iken yazıyorum.  🙂

 

Bu vesile ile kendi kadrajımdan çektiğim fotoğrafları da sizinle paylaşmak istedim.

Teknolojinin gelişmesi ve olanakların artmasıyla birlikte yaşadığımız dünyada ne olup bittiğine dair artık çok daha fazla bilgiye sahibiz. Çocukken bize en uzak yer arka sokak iken; artık Avustralya ve Amerika’ya gitmek orada olmak bile çok “uzak” olmamaya başladı. Dolayısıyla önümüzde daha çok fırsat ve keşfedilecek daha çok şey var.

Papatyalar

Beni yakından tanıyan dostlarım yeni bir yer keşfetmek ile ilgili nasıl merak içinde olduğumu ve o yer gidilmesi gerekenler listemdeyse gitmek için nelere katlandığımı çok iyi bilirler. Bitmek tükenmek bilmeyen merakım sebebiyle her zaman benim dışımdaki dünyada olan biteni çok merak ettim ve oralardan kendi payıma öğrenilecekler listesi çıkarmaya çalıştım.  Çünkü her zaman keşfedilecek ve öğrenilecek bir şey var. Bunun içinde en güzel yöntemlerden biri yolculuk yapmak.

Gideceğim yere göre mutlaka “yanımda götürülecekler listesi” her zaman hazır durumdadır. Her yolculuktan önce bu listeye mutlaka göz atarım. Arkadaşlarımın da benden sürekli talep ettiği denenmiş ve test edilmiş bir listem mevcut. J Yolculuk yapacağım yere gitmeden önce gideceğim yer hakkında ön çalışma yapmak ise (özellikle yurtdışı ise) seyahat etmek ile ilgili en çok keyif aldığım aktivitelerden. Bu tarz bir hazırlık yapmak o yer hakkında daha güzel vakit geçirmemi sağlamasının yanında daha çok şey öğrenmeme de sebep oluyor. Öncelikle bu yerin genel özellikleri, mutlaka denenmesi gereken tatları, görmeden dönme denilen yerleri mutlaka işaretliyorum. Google Haritaların desteği ile hangi sıra ile hangi yerleri gezeceğimi belirliyorum. Bu sayede en kısa zamanda en çok yer gezme fırsatını yakalamış oluyorum. Bu yöntemi mutlaka size de tavsiye ediyorum.

Harbour Bridge

Gezmek her zaman planlı mı olur? Hayır tabi ki. Bir çok sefer sadece bir tabela peşinde 3-4 saat yol harcadığım zamanlarda oldu. Böyle durumlarda yol arkadaşınız çok kritik oluyor. Çünkü plansız bu tarz seyahatlerin sonucu bazen inanılmaz güzel keşiflere bazen de ise tam bir hüsran ile sonuçlanıyor. İşte bu noktada beraber yola çıktığınız kişinin rahat ve anın tadını çıkarmasını bilen birisi olması lazım. Buraya niye geldik diye başınızın etini yiyen biri olursa seyahatiniz pek de keyifli olmuyor.  🙂

Meşhur bir soru vardır ya “Çok gezen mi bilir yoksa çok okuyan mı?” diye. İşte ben o meşhur sorunun cevabını buldum. Çok gezerken okuyan bilir. J Birlikte yolculuk yaptığım dostlarımın en büyük şikâyeti gezinin sonunda 1 haftalık dinlemeye ihtiyaç duymaları. Hiç durmadan o kadar çok şeyi / yeri keşfediyoruz ki. Seyahatin sonunda geriye hemen geçmeyen 1 haftalık dinlenmeyi gerektiren bir yorgunluk kalıyor.

Sarıcakaya

Yolculuğu sevdiklerinle birlikte yapmanın yanında tek başına yapmanın da çok güzel tarafları var. Hayatın koşuşturması içinde insan tek başına kalmakta, bir şeyleri düşünmeye fırsat bulmakta zorlanıyor. Yolculuklar bunun için en güzel fırsatlardan biri. Yeni keşifler yapmak için bir yere giderken diğer bir yandan da insanın kendini keşfetmesi inanılmaz bir fırsat. Eğer çok sıkıntı ve stresli iseniz; önemli bir karar vermenin arefesinde iseniz mutlaka kendi başınıza yolculuk yapmanızı tavsiye ediyorum. Emin olun aradığınız bir çok sorunun cevabını bulacaksınız.

İstanbul kayık

Yalnız yolculuk yapmanın en güzel taraflarından biri de kendime kitap okumak için çok güzel bir fırsat oluşturması. Çoğu zaman işte ve evde yoğunluk ve koşuşturma sebebiyle derinlere dalarak kitap okumakta zorlanıyorum. Özellikle uzun süren uçak yolculukları sürükleyici bir roman ya da derin analiz ve düşünme gerektiren kitapları okumak için inanılmaz güzel fırsat oluyor. ( Çünkü isteseniz de cep telefonu kullanamıyorsunuz.)

IMG_2662

Seyahatlerle ilgili en büyük tavsiyelerimden biri de tanışabileceğiniz kadar yeni insanla tanışın ve mutlaka onların hikayelerini dinleyin. Sevgili dostum Güray ile birlikte Eskişehir’in köylerine yaptığımız seyahatlerde gittiğimiz köylerin kahvelerinde mutlaka 1 bardak çay içmeye çalışırdık. O zamanlarda hiçbir zaman göremeyeceğim birçok insanı tanıma ve keşfetme fırsatı buldum.

Yazılıkaya Köyü

Yolculuk esnasında yaşadıklarım benim için en büyük heyecan kaynağıdır. Belirli bir hedefe ulaşmak için çıkılan yolda, hedefe varana kadar gördükleriniz, öğrendikleriniz en az yolculuğun hedefi kadar kıymetlidir. Bu yüzden tatil dendiğinde aklıma hiç durmadan yolculuk yapmak geliyor. Deniz, Kum, Güneş eşliğinde 1 hafta otelde öylece yatmak pek bana göre değil.

Harbour Bridge

Kadim Kültürümüzün başlangıcı da bildiğiniz gibi bir yolculuğa dayanır. Hicri Takvimin başlangıcı Peygamberimizin Hz. Ebubekir ile birlikte Mekke’den Medine’ye yaptığı yolculukla başlar. Bu yolculuk “hicret” olarak adlandırılmıştır. Hicret konusu Mekke’den Medine’ye giderken yolda yaşananlarla da ibret alabilen insanlar için bir çok ders içermektedir. Yolda yaşananlar birçok zorlukla birlikte güzelliği içinde barındırırken iyi bir yol arkadaşı edinmenin güzelliğini bize gösterir. Yola çıkan arkadaşların gerektiğinde birbirleri için fedekarlık yapması gerektiğini anlatır.

Odunpazarı Cami

Aslına bakarsanız bizler de bu dünya da doğum ile başlayıp ölüm ile son bulacak bir yolculuktayız. Bu yolculuğu da aynen anlattığım diğer yolculuklar gibi iyi değerlendirmemiz gerektiği kesin.

Bu yolculukta da öğreneceğimiz, keşfedeceğimiz çok şey var. Bunun için de yanımızda iyi yol arkadaşlarına ihtiyacımız var. Biz de bu dünyadan Allah’a hicret ederken buna göre hazırlıklarımızı yapıp, “yolculuğa çıkarken yanımızda götürülecekleri” yanımıza alıp  bir an önce yola revan olalım derim.

Ne diyordu Sait Faik?

Resim1

Benim de içim çekti şimdi. Dur ben bir seyahat planı yapayım…

Yolda Olmak, Yolcu Olmak…” için bir yorum

Yorum bırakın